Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, August 7, 2015

Once a cheater, always a cheater?

"Sebelum berkawin masa bercinta dia dah kena dah. Masa bertunang pun gitu. Lepas kawin ni kali kedua dah!" Saya giat mencara hal orang. Dan orang itu kawan baik saya. Dan dialog di atas saya berikan kepada kawan baik saya yang juga kawan baik kepada kawan baik saya yang selalu kena tipu.
 
"Saya berani bertaruh dia akan seksa dan bersedih hati sepanjang perkhawinan tu. Last-last bercerai. Laki dia jenis penipu!". Cepas saya buat keputusan dan analisis. Mudah sangat. Tak semudah saya nak analisis hal kejatuhan nilai ringgit dan kesannya terhadap industry perlancongan. Maknanya nak cari hubungan antara nilai pertukaran wang dengan perkembangan industri perlancongan kita.
 
Saya percaya kalau dasar penipu tu, akan menipu juga. Tepuk dada tanya selera. Boleh juga kita tanya diri kita. Kita jenis apa? Ada berani?
 
" Cheating is not a accident la. Langgar kereta tu kita panggil accident. You don't trip and fall into vagina!"  Saya beritahu kawan baik saya tu supaya dia faham betul-betul apa yang terjadi dalam perkahwinan kawan baik kami tersebut.

Sebenarnya kami turut bersimpati kepada kawan kami tersebut. tapi dah sampai tahap malas dah nak beri pandangan. Kami malas dah tengok dia menangis. Belajar bertingkat-tingkat nak buat keputusan pun tak reti.
 
"Saya rasa kita patut beri ucap tahniah dan kagum dengan dia. Sebab boleh bertahan dan hidup dengan penipu..." Saya beritahu kawan saya.
 
"Laa tak baik begitu..." Kata kawan saya kepada saya.
 
Hah! Akhirnya yang tak baik tu saya. He he he.
 
Abang Jan: Cheating is not a mistake, cheating is a choice...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home