Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, August 13, 2015

Kisah kunci kereta Honda kawan saya...

Lawa kan?

Dua tiga hari lepas saya ditanya oleh kawan saya bilakah saya mahu tukar Myvi saya? Dan kalau saya menukar kereta...apakah kereta pilihan saya? Kawan sering bertanya.

Saya beritahu kalau saya ada duit lebih saya akan beli Honda HRV. Saya minat tengok bentuknya. Dan sebenarnya saya suka Honda. Saya suka Honda sebab bentuknya kemas dan seimbang. Kecuali siri Honda City terdahulu...semua design Honda hebat di mata saya...

Saya juga suka Honda sebab huruf `H'... nampak seimbang, gagah perkasa.

Al kisah esoknya kawan saya riuh kerana dia kehilangan kunci Honda CRVnya. Dari pagi sampai tengahari dia tidak tenteram bimbang kunci tersebut jatuh di mana-mana.

Tengaharinya selepas habis kuliah saya lihat ada enam miskol di telefon bimbit saya dari kawan saya (yang hilang kunci kereta Honda HRVnya). Saya beria memberitahu saya tidak tahu dan saya tidak melihat kunci tersebut...

Lagipun kenapa pula saya mesti ambik kunci kereta orang?

Setibanya saya di bilik pejabat saya, saya lihat kunci kereta Honda CRV tersebut tersadai manja atas meja saya. He he he. Bila saya terambil?

He he he.

Misteri sangat sebab saya tak ingat langsung bila saya ambil atau terambil?. Sebab walaupun saya minat Honda...tak kanlah saya nak pau kunci kereta Honda kawan saya...

Dengan muka yang tidak malu saya ke bilik kawan saya menyerahkan kunci kereta tersebut...

Agak-agak apa yang saya beritahu kepada tuan punya kunci kereta tersebut?

He he he...

2 comments:

Unknown said...

Kejap crv kejap hrv mana 1 yg benar ni.
Btw.
Best cerita ni

Unknown said...

Kejap crv kejap hrv mana 1 yg benar ni.
Btw.
Best cerita ni

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home