Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 15, 2014

Surat cinta dari pelajar

Walaupun saya bukanlah antara tenaga pengajar yang kacak bergaya, sepanjang menjadi tenaga pengajar, saya ada juga la menerima sepucuk dua surat cinta daripada pelajar.
 
Namun saya tidak melayan kerana ayah saya ada berpesan perbuatan itu tidak beretika kerana mungkin akan menimbulkan konflik kepentingan diri. Saya selalu teringat kata ayah saya. Dan sebenarnya sebab UTAMA saya menolak bukanlah sebab kata-kata ayah saya tetapi kerana saya selalu melihat pelajar sebagi adik-adik saya, dan melalui masa...saya melihat mereka sebagai `bertaraf' anak-anak saya.
 
Sebagai tenaga pengajar kita tidak seharusnya terlibat, kerana ia mungkin haya satu `test' daripada pelajar untuk lihat kita ni jenis biroh ke tidak. Keladi ke tak...

Saya ada bercakap hal ini dengan beberapa kenalan saya yang bergelar pensyarah. Ada di antara rakan perempuan saya beritahu dia pernah buat `test' kepada para pensyarah lelakinya semasa bergelar pelajar. Dan semua pensyarah tersebut `gagal' dengan cemerlang.

Emmm...entahlah.

 

3 comments:

Anonymous said...

gagal dengan cemerlang kakakakaka..

pensyarah pun orang juga.. manusia juga.. boleh jer jatuh cinta..

kawen dgn pelajar saya tak kisah hahahahah..

-NA-

Jankaulu said...

he he he...

Jankaulu said...

he he he...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home