"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, February 23, 2009

Ke bilik Ja...

Jarang sangat saya ke bilik Ja. Kalau tak ada hal yang benar-benar penting saya memang tak akan bertandang pisang ke biliknya. Biliknya di bangunan lain tapi tidaklah jauh sangat, bangunannya hanya terletak sebelah menyebelah je. Jarak dalam 200 meter je kot.

Bila bertandang hari tu saya sempat memukul beberapa keping gambar biliknya. Biliknya kalau nak banding dengan bilik saya memang berbeza. Biliknya kemas dan ada banyak barang yang dihadiahkan kepadanya. Mungkin daripada para pelajar atau peminatnya setia atau peminat pernah setia.
Paling menarik Ja gemar mengumpul key chaing, dia gantungkan buat perhiasan. Ada juga digantungkan pas yang dia jadi AJK bila ada satu-satu program, Ja aktif berbanding saya. Tapi saya taklah pasif sangat pulak... he he he.

Gambar di atas ialah gambar meja komputer Ja. Kadang-kadang kami hanya guna email sahaja untuk berhubung. Selain itu guna talipon atau sms guna handphone. Tapi selalunya bila ada sesuatu cerita terbaru kami jumpa dan perhebatkan isu tersebut.
Dulu Ja satu bangunan dengan saya, tapi selepas penstrukturan semula jabatan, Ja tercampak kat bangunan lain. Rasa gembira sebenarnya jika kita jumpa orang yang kita kenal. Rasa seperti kita wujud, ah susah nak cerita.
Masa kat Shahputra dulu saya tidak rapat sangat dengan Ja. Kini Ja menjadi sahabat baik saya di Muadzam. Dia pernah kata saya pelik. Hari tu dia kata dia tak faham kenapa saya beli tempat membakar roti canai yang besar dan tebal. Saya tak jelaskan kepadanya sebab saya pun tak berapa faham jugak, he he he.

Gambar di atas juga menunjukkan koleksi barangan yang dia dapat. Ada topi juga. Dia susun dengan kemas dan sempurna. Pandai juga dia mengatur barang.
Daripada aturan barang di biliknya dapatlah saya simpulkan yang Ja lebih kemas dan bersih daripada saya. Saya ingatkan saya dah cukup kemas dan bersih tapi dia rupanya jauh lebih kemas dan bersih.

Jan: ... teringat dulu Cikgu Karim (nama sebenar) yang mangajar sains paduan kata saya basuh berak tak bersih sebab saya basuh alatan makmal tak bersih. Pada masa tersebut saya fikir apa kaitannya ya?


2 comments:

danny said...

aku pernah dtg ke bilik ja...

Mc Zue said...

aku tak pernah..huhuhu

.