Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, September 12, 2019

SHARIFAH AINI Bersama Orkestra RTM (2014)






Notes

The CD was accompanied with a DVD of the recorded show with all the songs were the same songs except for 1 song which was not included in the CD.
Track No 9 Smile..was not included in the CD.It was a song featuring Datuk Mokhzani on piano.

Konsert pada tahun 2012


Sedutan Artikal: 

Album konsert terakhir Kak Pah


Kepulangan secara mengejut Biduanita Negara, Allahyarham Datuk Sharifah Aini Syed Jaafar ke rahmatullah pada 5 Julai lalu masih lagi dirasai jutaan peminatnya. Sesudah lebih empat bulan pemergian beliau, Radio Televisyen Malaysia (RTM) mengorak langkah memasarkan album konsert solo penyanyi Seri Dewi Malam itu bersama Orkestra RTM dalam satu acara khas di Auditorium Perdana, Angkasapuri, malam esok (Sabtu).
Konsert Eksklusif Datuk Sharifah Aini Bersama Orkestra RTM diterbitkan stesen penyiaran itu pada April 2012 dan rakamannya turut berlangsung di Angkasapuri. Ia diterbitkan khas oleh RTM ketika itu bagi mengenang perjuangan empat dekad beliau dalam dunia nyanyian.
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 21 November 2014 @ 5:02 AMOleh Roslen Fadzil .
oslen@mediaprima.com.my

Buah tangan terakhir



Pegawai Perhubungan Awam Life Records, Sariah Idris berkata, rakaman Konsert Eksklusif Datuk Sharifah Aini bersama Orkestra RTM berlangsung di Auditorium Perdana Angkasapuri, Kuala Lumpur di bawah Pemimpin ORTM Ahmad Ali@Jimmy Ali dan Pengarah Muzik ORTM, Datuk Mokhzani Ismail.
"Ini adalah impian dan permintaan terakhir Allahyarham yang teringin melihat lagu-lagunya dihasilkan dalam sebuah album untuk diberikan khusus kepada peminat.
"Jika diikutkan perbincangan bersama Datuk Mokhzani sudah lama dilakukan, namun ia tergendala sementara apabila arwah sakit dan terlantar.
"Tidak lama kemudian, selepas pemergian arwah ketika pihak kami berbincang dengan Mokhzani, timbul semula perancangan ini untuk menghasilkannya dan alhamdulillah pada
17 November lalu ia sudah pun dipasarkan dan kami turut melancarkannya pada 22 November lalu ketika Mokhzani sedang mengadakan sesi rakaman konsert live bersama Datuk M Daud Kilau," katanya.
Pun begitu, apa yang menyedihkan mereka, belum pun sempat album ini menjengah pasaran, Sharifah Aini terlebih dulu pergi menghadap Ilahi pada 5 Julai lalu.
"Pemergiannya adalah satu kehilangan besar kepada Industri hiburan negara dan sangat dirasai semua terutama peminat setianya.



Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 22 Disember 2014 @ 5:00 AM
Syanty Octavia Amry
soctavia@hmetro.com.my 
Bila saya tengok VCD ini saya sedih...saya sedih dengar lagu `sayang Musalmah'...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home