Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, September 13, 2019

Dracaena Draco saya dapat pasu baru... Menahan cinta di dalam dada.

Letak gaya senget

1. Saya dengan pasu tidak dapat dipisahkan, ibarat pemain gitar dengan gitarnya. Kalau saya pergi mana-mana rumah, saya akan lihat pasu di rumahnya. 

2. Saya tahu bahawasanya pasu ini cantik dan tidak sesuai dengan rumah saya yang kecil. Mungkin orang kata mahal tali pada beruk, atau mahal pagar pada rumah...Tetapi saya tidak peduli.

3. dari pembacaan saya pokok ini juga apabila besar tidak sesuai dengan rumah yang kecil dan laman yang sempit, sekali lagi saya tidak peduli. He he he.

4. Sudah lama saya idamkan pasu ini, saya kembara dari serata nurseri hingga ke nurseri lain. Ibarat sukarnya mencari kekasih yang setia di era milinium...(tapi saya tak cari dah).

5. Poko Draco ini mahal (bagi sayalah...) begitu juga dengan pasunya, kalau tak ada RM200 ke atas memang tidak dapat saya membelinya.

6. Akhirnya saya pejam mata, demi masa depan Draco saya, saya beli jua pasu ini atas dasar minat. Nak tunggu orang hadiahkan, 7 kali kiamat tak kan dapat. saya yakin.



Sandarkan pada tiang

7. Pasu ini warna putih, nescaya nanti akan pudar dan berkulat.

8. Percaya atau tidak, saya hanya menyiram Draco ini hanya sekali dalam seminggu. ia dapat membantu membantutkan pertumbuhannya agar tidak terlalu besar.

9. Percayalah, hanya sekali seminggu.


Gambar dari fail...


9. Sebenarnya tiada alasan untuk tidak berkebun kerana dengan seminggu sekali siram, ada pokok dapat bertahan hidup.

10. Ada cinta dapat bertahan di dada...



Abang Jan: Seperti hati ini bertahan cinta...ewah!

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home