Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, September 13, 2019

Jenama TV yang paling sesuai untuk kita?


3. Jenama sesuai

Ini paling susah sekali; sebab pada aku ianya lebih kepada mata dan poket Tuan punya TV. sebab kalau nak pixes kecil; skin cerah, teknologi cangih dan harga murah jawapanya mmg Samsung. Tak ada yang disangkal; cuma skinnya sangat2 nipis maka infa-rednya lebih tinggi (kurang selamat dari segi kesihatan) dan lebih sensitive; pendek kata bukan setakat sepakan bola mampu mematikannya jika mengalami tekanan yang kuat (seperti mengelap kesan degil pada skrin) pun mampu membawanya ke tiang lahad. Kalau nak cantik dan redup warnanya rasanya LG mampu memuaskan hati anda. Jika nak yang colour revolusinya terbaik, teknologi dalamannya terbaik maka Sharp wajar diberi pertimbangan. Nak tahan lama? Jenama yang diyakini oleh golongan 50thn ke atas Panasonic; perkembangan terbaru dengan model2 terkini mampu memberi saingan tapi sejara jujur... orang muda tak percaya padanya lagi... Tapi aku secara peribadi memilih Sony; ya aku tahu aku perminat Sony... dan semua barangan keluaranya dari handphone, laptop,radio,walkman etc kalau ada duitlah... tapi untuk TV aku memang pilih Sony sebab kualiti sound nya. Aku tak perlu tambah duit extra untuk dapatkan sound dari Home Theater System sebaliknya build in sound systemnya cukup molek dan tip top; tak ada jenama lain boleh lawan.

Dipetik dari:


boleh layari blog yang berguna ini untuk ilmu yang seterusnya...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home