Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, November 8, 2016

Untuk sekali lagi?

KEHIPUPAN memang macam-macam. Saya beritahu kawan saya jika dia rujuk semula dengan bekas suaminya (yang kemudiannya dia memang rujuk!), saya tak mahu lagi mendengar sebarang masalah rumahtangganya. Saya tidak mahu dengar langsung.

Sebab itulah apabila dia rujuk semula, dia tidak pernah lagi menyebut mengenai permasalahan rumahtangganya kepada saya, walaupun saya tahu gerenti ada semula!. 

Bagi saya tiada peluang kedua sebab `tergamak' musnahkan peluang yang ada itu (peluang pertama) sudah cukup untuk tunjukan kita perangai dia yang sebenarnya...

Image result for second chance will never be found

"Tak sangka pula belajar tinggi tinggi hingga dapat PHD tapi akhirnya dia jadi bodoh...!" Itulah yang terlintas difikiran saya apabila mendengar dia rujuk semula. Walaupun saya tahu PHD tiada kena mengena dengan kecerdikan mengatur aturan hidup, saya tetap nak kata. He he he.

Payah sangatkah dia nak terima hakikat yang dia sayang salah orang? Payah sangatkah kalau hidup sendiri tetapi ada maruah?.

Cuma beberapa minggu yang lepas apabila kami berbual di talipon, dia `terberitahu' "Biasalah kalau salah kena pukul, bukan awak tak tahu?". Tapi saya tak sambung perbualan itu, saya terus cerita pasal perkara lain. Pasal saya nak jual barang-barang perhiasan rumah saya. Biar lapang macam balai raya.

Saya percaya dia masih lagi mengalami masalah yang sama. Iaitu masalah tak serik-serik.  Mengapa dia masih mahu terima kembali suaminya tersebut...?

Namun dalam masa yang sama saya rasa lega sebab dia tak lah selalu menelefon saya. Dalam diam-dian saya doakan dia berbahagia...(walaupun saya tahu agak mustahil!)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home