Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, April 29, 2013

Pertembungan PAS dan PKR di kerusi Kota Putra




Saya akan balik kampung hujung minggu ini untuk mengundi di Besut. Walaupun saya sudah berbelas tahun di Pahang, atas beberapa perkara (perkara tindakan politik saya) saya akan tetap mengundi di kawasan Kota Putra. Seronok juga setiap kali mengundi saya akan balik ke kampung halaman saya.

Namun sedih pula bila baju yang saya beli khas untuk hari membuang undi masih tidak muat untuk digayakan semasa hari pengundian tersebut...

Di tempat saya, PRU ke 13 ini keadaannya amat menarik sekali. Pada PRU yang lepas BN bertanding dengan PKR. Namun kali ini BN bukan sahaja berlawanan dengan PKR tetapi juga PAS. Maknanya juga ada pertembungan antara PAS dan PKR. Mereka akan berlawanan. Siapa menang yea? maksud saya antara PAS dan PKR mana yang lebih mendapat lebih undian? 

Pada PRU ke 12 nan lalu, Muhammad Pehmi Yusuf (BN) menang mengalahkan Mohd Md Amin (PKR), majoriti tiga ribu lebih. 

Mengikut pak saudara saya yang `kuat' PAS, sepatutnya pada mulanya BN melawan PKR. Tetapi PAS juga mahu meletakan calonnya. Beliau sangat kecewa dengan keadaan ini.

Saya tidak pandai dan berpengetahuan sangat dalam hal politik tetapi terdapat juga keadaan di Kota Putra ini berlaku di tempat lain di mana PAS dan PKR meletakan calon masing masing. 

Banyak yang boleh kita katakan mengenai hal pertembungan ini. Antaranya pertembungan antara dua sekutu itu menjadi satu petunjuk jelas bahawa kedua-dua parti sanggup membelakangkan kesepakatan mereka untuk mencapai matlamat dan kepentingan masing-masing. Dalam politik ada `politik'. Biasalah tu...

Jan: Tak sabar nak mengundi...

1 comment:

Adie Achim said...

Selamat hari lahir. Terharu juga kan apabila orang bersusah payah untuk buat kejutan. Semoga diberi kesihatan, rezeki dan panjang umur.

p.s: Napa yg blog abg Jan link ngan ladylony.com?

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home