Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, June 23, 2020

Membeli kunci almari kaca (almari fesen zaman dulu)

Sudah sekian lama saya mencari kunci almari untuk almari lama saya. Almari kaca ini digunakan secara meluas pada zaman dahulu, tahun-tahun 60an dan 70an.

Saya perlukan kunci kerana saya bimbang pinggang mangkuk lama hilang.


Almari lama.. antik, Antiques, Vintage Collectibles on Carousell
contoh almari lama (google)

Saya sudah pergi merata kedai cari kunci almari kaca seperti di bawah. 

Buy Glass sliding door cabinet sliding door lock serrated lock ...
Kunci almari kaca
Pernah saya keliling bandar untuk cari kunci seperti ini. Semua kedai termasuk kedai hardware tidak menjualnya...

Bertahun juga saya mencarinya.

Cuma tiba-tiba saya terfikir kenapa tidak cuba cari di Lazada.

Di lazada ada kunci ini, maka saya membelinya tiga sekaligus.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home