Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, June 22, 2020

Covid 19, 2020: Norma Baharu Selama 2 Tahun (3S)



1. Saya rasa tidak selesa apabila memakai mask, walaupun kadang kala saya rasa lebih handsum dan seksi (apabila pakai mask yang kena ikat sendiri di belakang), saya tetap rasa tidak selesa. Saya yakin saya memang tidak selesa.

2. Beberapa kali saya tidak dibenarkan masuk ke kedai sehinggakan saya terpaksa ke kereta untuk  memakai mask.

3. Namun saya sedar keperluan untuk memakai mask. Setidaknya kita minimakan penularan wabak covid ini.

4. Kita harus memakai mask, kerap basuh tangan dan hindari dari berada dengan lebih dekat dengan orang lain.

5. Saya akan cuba membiasakan ketidakbiasaan saya.

6. Sebagai manusia, kita kena berubah untuk tetap wujud.

7. Manusia kena lebih berdidiplin untuk kekal wujud.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home