"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, July 10, 2018

Ku Mohon (1999)



Walaupun sudah banyak kali Datuk Sheila Majid menafikan dia adalah penyanyi Jazz, peminat tetap menganggap beliau penyanyi Jazz. 

Keadaan ini mungkin terjadi kerana pada zaman kemunculannya industri dan wartawan suka mengkatogerikan dan labelkan penyanyi. Dan Sheila dilebelkan sebagai penyanyi Jazz, walaupun sebenarnya dia penyanyi pop.

Kita berpindah kepada album `ku Mohon'. Saya berpendapat album ini adalah album Sheila Majid yang terbaik. Terbaik darisegi  muzik dan susunan listnya.




Sedap didengar dan penuh makna. lagu yang saya suka Ku Mohon dan Ada-ada saja. 


Hasil carian imej untuk albun ku mohon
google

Saya dapati beberapa kawan saya juga suka lagu `Ku Mohon' yang bersifat ketuhanan. Kadang-kadang memang tidak ada sesiapa pun boleh menolong kita selain dari tuhan. dan sebab itulah kita memohon doa.

Lagu ini liriknya ditulis oleh sheila sendiri. Lirik yang ringkas sahaja tetapi tepat mengambarkan perasaan yang mengharap.

Kepada sesetengah orang doa itu adalah sesuatu yang biasa, namun bagi orang lain ia mungkin senjata.

No comments:

.