Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 16, 2018

Awan yang cerah...

Dua tiga hari ini awan cerah. Seolah banjir sudah berhenti.

Saya memandang langit dan tersenyum sebelum masuk ke kerata. Saya mahu menuju kerja...tempat kerja.

Walaupun perjalanan hanya mengambil masa selama lima minit, pemikiran saya membawa kepada beribu perkataan dan ke merata tempat dan deminsi. Salah satu perkara yang unik tentang otak kita ialah ianya bebas. Bebas kita berfikir apa sahaja. sangat bebas...namun kitalah mengawalnaya...

Hidup ini adalah keperluan, cinta adalah pilihan dan kematian adalah pasti... Saya berfikir mengenai tiga perkara tersebut.

Saya tidak dapat lari dari berfikir dengan banyak mengenai perkara yang pada orang lain hanyalah kecil. Sebagaimana saya fikir perkara yang difikirkan oleh orang lain adalah kecil walaupun besar bagi mereka...

sampai di tempat kerja saya lihat awan cerah...saya mesti positif...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home