Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, April 7, 2015

Kecantikan yang kita lupa...

Bila kita lihat raut wajah isteri kita, kita sedar dalam hati yang bini kita tak secantik dulu, dan tak segebu atau bergetah. Ia bukanlah wajah yang kita jadi setengah gila dulu. bukan.

Ini kenyataan. Kita akui dalam diam dari kenderaan ringan bini kita sudah bertukar jadi kenderaan berat. Dari pintu baru sudah jadi pintu lama...
 
Manakala di luar sana (di luar rumah), kita selalu bertembung dengan perempuan yang muda-muda, meleleh getahnya. Alah...kereta baru, kereta lama...bak kata orang...
 
Bini kita kulit mukanya tak semulus dulu, dagunya dah labuh dan lebam bawah matanya semakin jelas. Nasi lemaknya pun dah tak selemak dulu...He he he.
 
Orang lelaki kasih sayang, cinta dan nafsunya pada mata. Hanya lelaki yang jinak sahaja dapat menjinakan perasaan mereka, tetapi tentulah tak ramai kan?...He he he jangan marah.
 
Namun kita perlu sadar bahawasanya kecantikan bukan sahaja pada wajah dan fizikal. Isteri kita tetap mempunyai kecantikan minda, kecantikan hati dan kecantikan jiwa... Orang yang cantik tidak semestinya seorang yang baik tetapi orang yang baik mempunyai banyak kecantikan yang terpancar dari minda, hati dan jiwa.
 
Kita sebagai suami jangan lupa. Jangan lupa bahawa kecantikan itu halus tetapi besar kuasanya dan terpancar dari pelbagai sudut lain...memberikan kebahagian pada jiwa kita sebagai suami...
 
Kita jangan lupa...
 
 
Pintu lama...
 
 
 

2 comments:

Angah said...

erm...nasib baik ada dua paragraph akhir tu...sejuk hati bila baca...:D

Jankaulu said...

He he

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home