Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, May 16, 2019

Lagu paling SEDIH ketika orang yg disia-siakan




Petang semalam saya rasa sedih yang amat.  

Saya pergi ke bazzar Ramadhan. Saya berjalan seorang, saya ternampak seseorang. Dari belakang saya ternampak  seseorang yang berjalan seperti seseorang yang pernah khianati kehidupan saya. Dengan tidak sedar saya mengikutinya dari belakang, sehinggalah dia membelok dan menoleh saya...

Saya tersedar...dia bukanlah seseorang itu...

Ada rindu yang bersarang dalam hidup saya. (Namun sarang itu kelihatan kosong, tiada burung dan telur. Apatah lagi burung yang sedang megerang. tiada... Semuannya pergi).

Saya tidak bermaksud untuk berjumpa dengannya lagi di dunia ini...saya tidak tahu kenapa saya mengikutinya tadi...

Dalam kesedihan saya taip youtube mahu cari lagu yang paling SEDIH. Saya terjumpa kelip vidio ini. Saya tak tahu siapa penyannyinya dan siapa pelakonnya... Saya hanya tahu bersedih sahaja. Dalam bersedih saya berdoa...saya berdoa tuhan lenyapkan segala kepedihan saya.

Menyintai seseorang bukanlah kemahuan fikiran, ia kemahuan hati. Keinginan dari dalam hati. Ia terbit begitu sahaja...

Mungkin bercinta seperti berjudi. Ada yang menang ada yang kalah. Cerita mengenai patah hati sudah terlalu biasa walaupun ia terlalu sedih... Saya telah banyak kali menulisnya...

Saya sudah tiada perasaan...sukar saya mahu percaya ada orang mampu hidup atas penderitaan orang lain. sangat sukar.

tetapi memang ada...itulah perkara yang paling menyedihkan...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home