Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, May 21, 2019

Ulasan Filem John Wick 3: Ceritanya kalah cerita Hindustan




1. Hujung minggu lepas saya menonton Jong Wik 3 bersama kawan saya. Saya mahu lihat cerita hantu, dia mahu lihat cerita John Wick 3.

2. Saya mengalah sebab dia jauh lebih tua, kurang popular(...tak ada FB dan Ista), dan baik hati.

3. Saya tak suka cerita action sebab tidak suka lihat orang bergaduh. bergaduh membosankan. Binatang bergaduh saya suka tengok.

4. Cerita dimulakan dengan tawaran harga tinggi jika dapat bunuh Jong Wik. Jadi ramai la yang nak bunuh John Wik.

5. Sadis sungguh hidup dapat duit dengan membunuh orang, tetapi itulah intipati cerita Jong Wik ini. Pembunuh upahan.

6. Dan Jong Wik dapat mengalahkan mereka satu demi satu. Kadang-kadang sepuluh sekaligus dia kalahkan. Macam cerita hindustan dah lagaknya.

7. Saya tertidor dua kali sebab bosan. Saya bosan melihat keganasan...saya cintai kedamaian dan keseramman..

8. Jong Wik dilanggar kereta (dua buah kereta) melantun dan jatuh tersembang. Jon Wik ditikam, dihentak kepala, dipukul dengan kuatnya... Jatuh dari bangunan 7 tingkat tapi tak mati-mati.

9. Tapi ada adegan yang sedih.., dia (jong Wik) kata dia pilih nak hidup sebab nak ingati kenangan manis bersama isterinya. kalau tidak dia rela mati. Wah manisnya...

10. Sukar mencari lelaki yang setia, bak mencari bara dalam air, atau bak mencari jarum dalam jerami atau mencari perempuan yang anti shopping....Jong Wik contoh lelaki sangat setia (jiwang).

11. Cerita ini kurang dialog, mungkin asyik berperang bila masa nak berdialog? Kosnya adalah $55m, kutipan dah hampir $100m.Sambutan yang menggalakan untuk keganasan...

12. Ketika Jong Wick asyik berperang, saya minta diri dari kawan saya mahu ke tandas. Di tandas saya salin baju baru (baju raya) dan seluar jeans biru (seluar raya). Tak sabai nak cuba, macam budak-budak. Saya lihat dalam cermin. Alhamdulillah masih menarik. Saya selfi dalam tandas tersebut.

13. Sebenarnya sebelum itu saya pergi beli baju dan seluar raya. Lama tak beli seluar jeans...Bila jurujual tu tanya saiz pinggang berapa? Perlahan sahaja saya jawab. Jurujual itu memang kejam.

14. Saya terus sambung tengok filem tu. Jong Wick kena potong jari, kena sepak, kena tikam, reboh terguling, dan macam-macam lagi...tapi muka dia selamba. Macam orang tak ada perasaan. 

15. Saya simpulkan cerita ini banyak action...dan plot ceritanya senang sahaja...mari bunuh membunuh. Sebab anjing (dibunuh) dan kereta (dicuri) pun boleh diolah jadi 3 filem. Rasanya ada nanti Jong Wick yang ke 4. 
16. Setakat ini, siri2 Jong Wik masih lagi tidak memperkenalkan adik beradik Jong Wick, mak dan ayahnya. Kalau cerita Melayu pasti lengkap dengan nenek dan moyang, jiran tetangga.

17. Saya nak tahu jugak Jong wik ini berasal dari kampung mana?

18. Sekian sahaja tak banyak yang boleh saya ulas. Orang pandai seni pertahankan diri mungkin boleh ulas berperang pelbagai teknik dan alatan. Filem ini tidak sesuai untuk kanak-kanak dan orang yang putus cinta. Bimbang mereka akan jadi ganas di kemudian hari.

19. Sekian, selamat berbuka puasa.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home