Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, November 1, 2018

Adakah salah kalau gemuk?

Hasil carian imej untuk obesiti as acrime



Kawan-kawan rapat saya, semuanya gemuk. Kalau tidak semua, hanya 2% sahaja yang boleh saya katogerikan sebagai kurus. Kurus di sini saya maksudkan seseorang yang ada timbangan berat badan yang ideal, bukannya kurus kering.

Kegemukan sudah menjadi perkara biasa di Malaysia. Apabila saya pergi ke mana-mana, saya jumpai ramai orang gemuk. Tidak pernah saya pergi sesuatu tempat, tiada orang yang gemuk. Sebab saya antaranya berada di situ. He he he.

Saya dapati saya bukan gemuk lagi, saya sudah berada pada tahap obes I. mendekati obes II.

Saya dapati orang yang gemuk tidak menarik. Kalaupun dia comel atau handsume, tentulah akan jadi lebih comel dan handsum apabila mereka kurus. Saya tidak percaya bahawa ada orang yang akan lebih menarik apabila mereka gemuk... kalau ada pun tentulah saya orang itu, he he he.

Adakah salah jika kita gemuk? Adakah gemuk satu jenayah?

Saya rasa tidak salah jika jadi gemuk, tetapi kegemukan itu jadi `jenayah' pada kesihatan kita. Ini kita tidak boleh nafikan...

Kawan saya beritahu biarlah gemuk tapi sihat... Adakah keadaan konsep sebegitu, tidakkah gemuk itu maknanya kita sudah tidak sihat?

Tiba-tiba saya rasa bersalah kerana gemuk...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home