Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, June 4, 2018

Belang PH

SEBENTAR tadi saya ke bandar bersama seorang sahabat. Saya mahu bayar zakat fitrah. 

Sahabat saya menyatakan kegusaran hatinya melihat perubahan iklim politik Malaysia. Katanya ia menjurus ke arah yang tidak sihat.

Saya terus setuju atas pernyataan sahabat saya, kerana di FB, apabila membacanya, menyakitkan hati. Bahasa yang teruk dan pemikiran yang teruk. Saya sudah pun unfollow beberapa rakan maya saya.

Dari mana kebencian itu boleh datang?

Mungkin kerana kami bukan orang politik, maka kami berfikiran begitu? Namun perkembangan semasa yang begitu teruk menggambarkan banyak perkara. 

Kawan saya kata situasi masih baru, kita tak dapat lihat lagi belang PH yang sebenarnya... Sebelumnya kita hanya tahu belang BN...

Semua orang sedang memerhati dan menilai terutama dari segi ketuanan Melayu dan kuasa Raja-raja Melayu...

Hidup ini bukan pasal ekonomi sahaja tetapi juga agama...


Hasil carian imej untuk agong birthday 2018
Daulat Tuanku...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home