Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 30, 2017

Tombiruo: Sebuah filem yang bagus dan, berbaloi. (2017)


Image result for tombiruo movie
Cerita dari novel triller yang terkenal

Hujung minggu lepas saya ke Kuantan City Mall untuk filem ini. Saya pergi kerana ada Faizal Hussin. Pelakon ini yang tidak pernah menghampakan saya. Pelakon yang membesar dengan matang dalam dunia lakonan. Kalau di Hollywood, orang sebegini sudah jadi bintang yang besar!.

Saya juga kagum dengan lakonan Farid Kamil, insyaallah dalam beberapa masa nanti beliau boleh jadi pelakon terbaik Malaysia. Sekarang sudah terbaik, cuma waktu dan masa masih tidak merasmikannya. 

Nabila Huda seperti biasa memberikan lakonan yang bagus. Lakonan beliau meninggalkan Erra Fazira jauh di belakang. Beliau seperti seniwati Azean Irdawati, boleh pelbagaian watak. Kadang-kadang saya merasa hairan kenapa pelakon perempuan lain tidak mengambil panduan akan kebolehan Nabila.

Lakonan Zul Arrifin sukar untuk saya baca kerana dengan watak bertopeng, sebuah filem boleh dilakunkan oleh pelakon lagak ngeri. Saya tidak dapat bezakan yang mana satu lakonan Zul Ariffin dan mana satu lakonan pelagak ngeri Zul Arrifin. Dalam sebuah wayang, orang wayang boleh buat wayang kan... He he he.

Saya pernah tengok Zul berlakon dalam filem Penanggal dulu. Dia boleh berlakon. Dalam drama pula saya tidak pernah tengok. 


Image result for tombiruo movie
Terbaik...!

Saya suka filem ini. Cuma saya terkilan pengarahnya bukan orang kita. Jadi kebanggaan itu calar sedikit. Namun secara purata filem ini bagus.

Saya syorkan supaya masyarakat menonton filem ini. Kita harus ingat, jarang-jarang sangat ada filem Melayu yang bagus. Cuma ada kadang-kadang saya.

10 sebab Tumbiruo menarik:

1. Cerita cepat dan tidak meleret.
2. Tiada kisah cinta yang meloyakan
3. Tiada lawak bodoh
4. Tiada hantu dalam botol kicap.
5. Ada Farid Kamil
6. Tiada Fatah Amin.
7. Dapat lihat hutan kita sebenarnya cantik
8. Pergadohan yang realistik.
9. Penjahat mati dengan teruknya
10.Ada hubungan kekeluargaan

Saya tonton filem Melayu, jangan kata saya tidak payung.

**** Bintang



Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home