"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, September 6, 2017

53Pada hari kami berpisah

53Pada hari kami berpisah

Kami akan berpisah kalau saya ada banyak duit atau kalau dia sudah terlalu tua. Walaupun telah lama bersama dan berjasa, walaupun banyak kenangan dicipta bersama, tiada yang kekal melainkan tuhan. Kejam bunyinya namun itu hakikatnya.

Tidak ada perhubungan dan hak yang kekal. Apatah lagi bagi manusia seperti saya.

Saya bukan lelaki biasa, mungkin sebab itulah saya miliki cinta yang luar biasa kepada CCJ 8824 itu.

Sesekali saya renung CCJ 8824 saya yang semakin tua ini. Catnya sudah `mati’. Dan saya juga cuba tidak mahu mengaku kadang-kadang kereta saya ini `berbunyi’ macam orang tua yang suka berleter (beri banyak nasihat kerana kasih sayang.

Perpisahan dalam apa jua bentuk adalah menyakitkan…

Saya percaya lambat laun saya akan miliki kereta baru untuk menggantikan kereta lama. Waktu `lambat laun’ itu sebenarnya semakin hampir. Malah sejak akhir-akhir ini saya kerap membayangkannya. Mungkin kerana umur kereta saya sudah menjangkau hampir sembilan tahun.

Kasih sayang saya kepada kereta CCJ 8824 ini amat besar, namun seperti yang saya katakana tadi tiada yang kekal bersama kita.
Pada hari perpisahan itu, mungkin menitik airmata… Perpisahan adalah nyata.   

Jasa yang baik tidak pernah akan terbalas.



TamaT

No comments:

.