Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, November 19, 2019

Pokok di tepi pantai...





Pokok yang tumbuh ditepi pantai akarnya lebih kuat, lebih besar dan lebih berceranggah.

Manusia yang selalu dalam kesusahan dan cubaan akan lebih kuat dalam menjalani kehidupan. Kesusahan besar bagi orang lain, tentu jadi kesusahan kecil sahaja baginya.

Saya beritahu kawan saya saya tidak boleh bekerja kerana saya lapar. Kawan saya beritahu dia sudah biasa lapar, dia tetap boleh buat kerja walaupun dia lapar, malah dalam keadaan lapar mungkin kerjanya lebih cemerlang. Katanya...

Saya cuba fahami falsafah ini.


2 comments:

Warisan Petani said...

Ada pokok, di celah batu pun boleh hidup

Jankaulu said...

Ya, betul...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home