Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, October 2, 2012

Mak saya jahit, taraaa...




Ini kerja mak saya kalau tidak mengaji atau risaukan ayah saya. Emak suka buat sampul bantal, cadar dan kain seperoh. Dia beli benag warna dan lukis corak dan jahit.

Selalunya bila siap saya mintak dengan mak agar dia tidak beri kepada adik beradik saya yang lain, he he he.  Saya nak buat kenang-kenangan... 

Saya tahu emak saya sudah semakin tua. Saya selalu pinping dia berjalan kalau ke kedai atau berjalan-jalan. Tetapi kadang-kadang dia berjalan laju...dia kata nurse kenalah jalan laju-laju.

Emak saya selalu suruh saya kuat hadapi hidup ini (seolah mak saya tahu saya serapuh biskut. He he he). Emak saya orang susah. Emak saya pernah beritahu saya zaman remaja dan kanak-kanaknya tidak senang. Dia terpaksa kerja, dan tidak dapat sambung pelajaran sebab duit tak ada...

Emak beritahu saya dia syukur sangat sebab sekarang hidup dia senang. Namun emak saya selalu curiga kepada ayah saya yang berumur 70an tersebut. Emak saya bimbang ada perempuan lain mahukan ayah saya...

Emak saya memang pelik sebab ayah saya bukan handsum atau kaya... Mungkin orang perempuan begitu kot.

Jan: saya minta maaf sebab tajuk dan isi posting ini lari....


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home