Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, October 2, 2012

Saya menangis di KLIA... 30/9/2012

Pada masa tersebut semua orang menangis kecuali saya. Ayah saya menangis, adik ipar saya Za (bekas adik ipar), Najib menangis, Shafiq juga menangis. Najihah dan Za (emak Najihah) berpeluk menangis. Masa tu suasana sebak, saya lihat ayah saya mengesat air matanya dengan mafla Manchester United (ayah peminat setia kelab ni, dia minat bola. Pada zaman dulu dia pernah jadi pengurus pasukan bola).

Saya masih tidak menangis, saya tengah gembira sebab tadi dapat makan KFC. Maka saya kemang air liur saya biar banyak dalam mulut, lepas tu saya jolok dengan dua jari telunjuk dan bawa air liur sekitar mata. Biar nampak saya macam menangis. Pengotor saya kan, he he he. tetapi mengikut sains, air liur tidak kotor, malah berguna.

Saya peluk Shafiq (adik Najihah) erat-erat, dia menangis macam budak (memang budak pun). Dan Najihah datang pujuk adiknya. Katanya:

" Pit, jangan nangis, kita ni orang sesok (miskin), belajar rajin-rajin.."

Bila saya dengar nasihat seorang kakak (anak saudara saya) itu, saya terus menangis betul-betul. Sebab saya sangat sedih. Tapi saya cover juga sebab ramai orang. saya pendang sekeliling, rupa-rupanya setiap keluarga buat drama swasta juga. Mereka menangis juga. saya pun apa lagi, terus menangis juga.

Ini ayah saya dan Najihah

Saya harap anak saudara saya ini belajar rajin-rajin, jadi doktor yang bertaqwa.

Jan: Teringat Mesir, teringat tarian gelek...he he he

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home