Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, September 25, 2012

Beruk!


Selain babi dan tupai, beruk juga merupakan satu pemandangan biasa di Muadzam Shah ini. Sudah tidak terbilang banyaknya saya melihat babi dan beruk di tepi jalan.

Gambar di atas sempat saya pukul semasa waktu pagi dalam perjalanan nak ke tempat kerja. Saya berhentikan kereta dan pukul dari dalam kereta. Nak keluar daripada kereta takut pulak. Takut ada yang cerdik dan cemburu kepada saya. Nanti keluar Harian Metro tajuk berita muka depan "Pensyarah bujang telajak digomol beruk" Haaa...

Kelihatan banyak beruk dalam kumpulan 20 ekor gitu. Tapi dalam gambar di atas kelihatan 7 sahaja. Yang lain melarikan diri.

Ini bukan moyet tapi beruk besar. Saya takut jugak sebab ada seekor asyik perhatikan saya. Ketua agaknya. Mungkin dia terpegun sebab saya handsum. Terima ksih kepada Loreal. He he he.

Minggu lepas kawan saya yang baru balik daripada buat PHD terdengar bunyi ngaumang harimau. Katanya dia terdengar pada waktu petang. Saya keliru juga sebab mungkin ada budak-budak saja jea buat bunyi rimau. Tapi katanya dia memang sah itu bunyi harimau...

Jan: sangat suka tengok cerita Planet of the Apes...teringat pada seseorang....


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home