Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 14, 2011

PML: OC Merah, hadiah dari pelajar!

Hari ini sangat istimewa bukan sahaja kerana ketua jabatan belanja makan tetapi juga kerana saya dapat hadiah daripada seorang pelajar. Hadiah ini sangat bermakna sebab saya suka sangat-sangat pinggan ini. Tidak ada apa perkataan yang dapat lahirkan/gambarkan perasaan saya, hanya terima kasih daun keladi.

Saya tertanya juga di mana yea pelajar saya ambil pinggan ni? Adakah dalam almari ibunya? He he he. Walau bagaimana pun saya sangat suka sebab saya minat. Saya terus sms Ezany tanya apa nama PML ini.

Keterangan gambar:



Teliti lukisannya... Nama dia OC Merah.




Pinggan ni ada gambar dua kuntum bunga mawar. Satu berwarna merah dan satu berwarna putih (bercop orental ceramics di belakang). Bunga tersebut bertompok tiga di bibir pinggan (lihat gambar).

Pinggan ini bukan warna putih tetapi berwarna kering (Cream).




Maaf kualiti gambar kurang memuaskan...



Ada 10 daun yang besar berwarna hijau, 7 daun kecil berwarna keputihan, dan 2 daun yang berwarna merah (pelik, daun warna merah pula). Sila rujuk gambar di atas.





Pinggan ini berat sikit, boleh juga kita buat pelengkung kat kepala orang yang jahat. Yang menghancurkan harapan kita, yang abaikan kita setelah banyak kita berkorban...





Jan: He he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home