Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 17, 2020

Puasa pertama selepas puasa Ramadhan

1.Sudah lama tidak berpuasa. Hari ini kali pertama puasa setelah berpuasa untuk Ramadhan 2020. 

2.Tiba di pejabat, pada pukul 9.30 pagi ada sedikit rasa lapar menjelma. Mungkin perut sudah beri isyarat tiba waktunya untuk makan. Namun cepat-cepat otak hantar peringatan, hari ini tuan punya badan berpuasa.

3.Saya berpuasa atas sebab kesihatan juga, bukan semata-mata puasa sunat. 

4. Hari ini timbangan 90.7 kg, jauh benar dengan berat badan patut (ideal) saya iaitu 68 kg. Saya masih ingat lagi itu berat badan yang saya mesti capai untuk kesihatan, beritahu doktor lebih kurang 20 tahun lalu.

5.Berat badan saya naik turun naik turun. Saya pernah diet sehingga 77 kg tetapi tidak kekal. Ini adalah kerana saya pencinta makanan, dan untuk dapatkan makanan yang sesuai untuk diet amat sukar.

6. Namun saya sangat yakin kalau kita berdisiplin, saiz gajah pun boleh jadi kancil. Kunci katanya disiplin dan motivasi...

7. Saya akan masak daging untuk berbuka, daging goreng. He he h he. Saya mungkin makan banyak.


Jangan Biarkan Orang Fikir Diet Menyusahkan, Ketahui Cara Diet ...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home