Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 17, 2020

Amanat Lady D

1. Saya dapati semakin kita berusia, kita akan kembali rapat dengan adik beradik.  

2. Selepas alam persekolahan, masing-masing mencorak hidup masing-masing membina kehidupan masing-masing. Sibuk bekerja dan membesarkan anak masing-masing. Banyak guna perkataan `masing-masing' di sini.

3. Saya yang tak kawin-kawain ini pun sibuk juga.




4. Kini jika dapat berjumpa dan berkumpul adalah suatu perkara yang  berharga. Masing-masing akan bercerita kisah apa yang dialami.


Mereka sudah besar, saya tidak perlu capur tangan nak buat BBQ

5. Anak-anak sedara pun dah besar. Nak makan BBQ pun mereka boleh sediakan. Tidaklah kita yang berpeluh-peluh lagi. Nak minum air nescafe pun Amar boleh buatkan. Kadang-kadang tidak perlu minta, Amar akan bertanya.

6. Maka semakin saya berusia saya makin sedar akan kebenaran kata-kata Lady D, "Keluarga adalah segala-galanya"

7. Mungkin anak-anak saudara saya masih lagi tidak faham dan merasai apa yang  mendiang Lady D maksudkan, namun saya percaya apabila mereka berkeluarga, mereka akan faham.


Royal Family Around the World: The Late Princess Diana draped ...
Lady D


Family is the most important thing in the world. - Princess Diana ...




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home