Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 10, 2015

DATUK SHARIFAH AINI - KONSERT EKSKLUSIF BERSAMA ORKESTRA RTM



Saya tidak lagi berkabung.

Saya hanya berkabung selama setahun tanpa suara Datuk Sharifah Aini.

Dalam pada masa tersebut saya telah membeli beberapa CD beliau dan juga satu DVD yang istimewa.





DVD ini adalah rakaman terakhir beliau bersama Orkestra RTM yang dibuat pada tahun 2012.
Pada masa tersebut beliau sebenarnya sudah sakit-sakit tetapi merahsiakannya dari pemitnya.




Suara nyanyiannya tetap merdu di telinga saya. Adakalanya saya sayu. Seolah tidak percaya beliau sudah tiada.

Allah maha besar...


Tidak ada penyanyi sehebat Kak Pah. Dan saya percaya tidak akan ada...

Patah tak tumbuh, hilang tak kan berganti...


EKSKLUSIF DATUK SHARIFAH AINI BERSAMA ORKESTRA RTM
(RTM-Life Records, 2014) 

  Seri Dewi Malam

  Burung Pungguk

  Teratai
  Empat Dara
  Kau Tinggi Di Awan Biru & Tiada Maaf Bagimu (medley)
  Hapuslah Airmatamu & Setulus Cintamu (medley)
  Biarlah Bulan Bicara
  Forever And Ever
  Ku Curah Kasih Dalam Lagu
  Di Malam Persandingan
  Surat Dari Seberang, Jangan Tinggalkan Daku & Ingatan Manis
   Di Bulan September (medley)

  Bunga Tanjung
  Irama Cintaku

Terdapat juga sebuah CD selain DVD...


Saya juga suka melihat Kak Pah sebab dari muda sehingga akhirnya beliau kelihatan cantik, menjaga penampilan diri...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home