Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 17, 2015

Antara tanda-tanda ketuaan saya...

1. Semakin ramai manusia memanggil saya dengan panggilan `pak cik'. 

2. Saya ambil masa yang lama untuk berlari ke gigi laut.

3. Selera muzik remaja sekarang sangat teruk - K Pop.

4. Ayah dan mak saya sudah sangat tua...

5. Saya mula berfikir untuk menulis surat wasiat.

6. Anak-anak saudara saya yang dulunya saya mandikan dalam keadaan berbogel sudah remaja.

7. Saya mula memilih pakaian yang tidak menonjol.

8. Saya cepat letih apabila tidak cukup tidor...cepat lapar bila tak makan.

9. Saya rasa masyarakat sepatutnya lebih ambil tahu tentang masyarakat.

10. Banyak drama Melayu bukan sahaja mengarut tetapi menanam nilai hidup yang jelek.

11. Mula tertarik pasal agama...

12. Tidak suka bising-bising.

13. Sering terfikir siapa yang akan jaga saya jika saya sangat tua...

14. Duit bukanlah segalanya.

15. Kalau saya jual koleksi pinggang mangkuk saya tentu dapat ribuan ringgit.

16. Suka guna jalan long cut, biar lambat asal tak sesak.

17. Suka berleter kepada pelajar atas kesalahan yang kecil.

18. Semakin kurang orang tertarik kepada saya.

19. Lenguh-lenguh di kaki dan uban di kepala.

20. Semakin suka duduk rumah dan berkebun berbanding ke bandar...

21. Pastikan semua pintu dan tingkap berkunci selepas magrib.

22. Mula berfikir mungkin perpisahan antara saya dan dia adalah satu takdir yang baik supaya setiap pihak mendapat yang terbaik dan tidak disakiti dalam hidup...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home