Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, August 26, 2015

Kucing yang meniru...
























Pernah tak rasa nak jadi seperti orang lain. Pernah tak cuba meniru orang lain? Maksud saya meniru 100% dan...tidak berjaya.

Saya tidak secara sedar membina personaliti dan gaya saya. Ia datang dari fikiran dan alam sekeliling. Mungkin sesuatu yang sudah semula jadi. Beginilah saya...

Saya percaya semua orang ada bahagian-bahagian yang menarik. Namun saya dapati ramai juga kawan-kawan saya yang tidak menarik di mata kasar. Malah membosankan.

Pernah suatu ketika, ada suami orang mahu berkawan dengan saya. Isterinya beria-ia mahu saya dan suaminya menjadi sahabat atau kawan. Namun saya pernah jumpa suaminya dan merasakan suaminya adalah seorang yang membosankan. Saya mengelak apabila diajak minum-minum. Kejam saya kan? Tapi saya tidak mahu buang masa...(statmeng bertambah kejam. He).

Dan akhirnya dia keluar dengan kawan baik saya. Dan saya dapati itulah kali pertama dan terakhir mereka keluar. Saya beritahu kepada kawan saya..."saya tidak boleh `masuk' dengan sebarangan orang, saya dah agak dia membosankan".

Orang yang tidak ada personaliti membosankan. jadi tidak salah membina personaliti tetapi kena ikhlas dan jadi diri kita. Jangan nak jadi 100% macam orang lain.

Saya tidaklah bagus sangat, untuk orang yang suka pengembaraan lasak dan tidak suka berangan, mungkin saya membosangkan. He he he.

Namun semestinya kita tidak boleh cepat menilai seseorang. Maksud saya kadang-kadang berkawan dan mengenalinya lama, barulah tahu beliau adalah seorang yang menarik dan boleh diterokai.

Saya tidak suka meniru orang, dalam beberapa keadaan saya mungkin `tertiru'. Contohnya gaya saya di universiti dulu adalah gaya yang purata pelajar lain juga...haa..

Saya pernah berkawan dengan seorang kawan yang suka meniru gaya dan kehidupan saya. Saya tidak rimas tetapi saya rasa nak gelak...dan kasihan

jangan kita jadi kucing yang meniru...kelakar...dan sadis...





No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home