Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 10, 2015

Penutup segala suara - Sharifah Aini





Sharifah Aini - Sayang Musalmah & Gunung Banang

Bagi saya suara Kak Pah adalah penutup segala suara. Maksud saya tiada penyanyi lama dan penyanyi baru yang mempunyai suara lemak merdu seperti beliau. Dan tiada juga pada masa akan datang... Saya percaya dan yakin suara wanita Melayu sudah ada penutupnya. Beliau adalah Datuk Sharifah Aini.
Lagu sayang Musalmah dan Gunung Banang yang saya sertakan di atas ini dinyanyikan Kak Pah secara `live' bersama Okestra Dewan Bandaraya Kuala Lumpur... Lenggok suaranya begitu sempurna dan `besar' bersama okestra. Tidak ramai penyanyi yang bersuara `besar' yang boleh menyanyi diiringi dengan berpuluh pemain muzik.
Dua lagu sedih ini amat menyedihkan...tetapi menjadi lambang kejituan pencapaian suara penyanyi wanita Malaysia.. Lagu di atas contohnya telah membuatkan pendengar/peminat menangis... 
Layaan...suara yang ikhlas, penghayatan penuh...

1 comment:

Angah said...

huh meremang bulu roma dengor suara kak pah

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home