Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, September 1, 2020

Laman: Clay Pebbles (LECA)

1. Saya tidak tahu apa itu Leca, sehinggalah saya ke nurseri di Bandar Tun Razak, Jengka. Pergi untuk beli tanah sahaja, namun ternampak butir-butir macam tanah merah.


2. Panjang lebar tuan nurseri terangkan manfaat Leca ini. Bila bubuh dalam pasu, kesannya besar. Nampak kemas dan cantik, juga nampak morden. Rumput juga tidak tumbuh, dan yang penting memelihara kekeringan tanah di permukaan.terjual


3. Saya ke nurseri semula sebab yang saya beli tidak cukup, ada banyak pasu. Memang nampak cantik dan kemas bila letak leca di permukaannya. Namun Leca sudah habis.


4. Maka saya beli dari Lazada, cari punya cari.....jumpa: (8-16MM) 1 kg HOLLAND Clay Pebbles (LECA) for Hydroponic & Aquaponic LECA


Klik sini 




Contoh Leca yang saya gunakan.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home