Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 23, 2016

Penyanyi paling banyak rakam lagu inggeris...?

Orang Melayu bila bercakap orang putih nak sebutan betul-betul macam orang putih, bila menyanyi pulak nak sebijik macam orang putih, bukan suara saja mesti bunyinya serupa dengan orang putih tetapi gayanya juga! Kalau nak macam orang putih baik la saya beli CD Lady Gaga, habis cerita. Lepas tu bolehlah saya ra ra ra... sorang diri.

Orang Melayu juga ada yang boleh menyanyi lagu orang putih dengan baik dan tidak tenggelangkan Melayunya. Kali ini saya bawak saudara saudari kepada lagu-lagu inggeris nyanyian Datok Sharifah Aini. Semasa saya kecil dulu ayah saya ada membeli piring hitam inggeris Datok dan saya secara tak langsung menadah telinga mendengarnya.



Bila saya tahu ada Cd koleksi lagu inggerisnya yang terbaru, terus saya sambar. CD ini antara kompilasi lagu inggerisnya yang hampir memuatkan semua lagu hitsnya. Sedap didengar pada tengah-tengah malam atau waktu petang... Seperti biasa banyak lagu kisah cinta yang suci, bersih dan jujur.

Banyaklah lagu yang boleh dilayan. Ada lagu yang saya tak pernah dengar pun. Saya rasa Datok Sharifah Ainilah artis Malaysia yang paling banyak rakam lagu inggeris dan artis yang paling banyak ada album inggeris di Malaysia. Betulkan saya kalau saya silap...!


Disc 1:

1. Forever And Ever
2. Women in Love
3. One way icket
4. I Don't Want to Lose Your Love
5. You Decorated My Life
6. Rasa Sayang
7. I Know I'll Never Love This Way again
8. Endless love
9. All my love
10. I have a dream
11. Could it be magic
12. midnight blues
13. I dont care what teh people say
14. Goodbye my love goodbye
15. Kisses in the rain
16. Hello
17. Raining in my heart
18. Just when i nEed you most
19.Groovy kind of love
20. Dreams of you.


CD 2:

1. Casablanca
2. Chiquittia
3. Single girl
4. will you still love me tomorrow/ a little bit more
5. I only have eyes for you
6. Reunited
7. Sorry doesnt make it right
8. He is beautiful tO me
9. Without you
10. I'd never find another you
11. Fire
12. I know
13. Love you inside out
14. Why me
15. Traces
16. Angles in the morning
17. With you i'm born again
18. Lotta love
19. You make me feel like a women
20. Don't play that song.


Ada 40 buah lagu kesemuanya. Ada yang pernah saya dengar dan ada yang tak pernah saya dengar. Ada lagu yang pertama kali saya dengar rasa macam lucu...dan bila banyak kali dengar rasa nak meraung...sedih (kononnya ada la relate dengan diri saya 20%). Lagunya bertajuk `Dont play that song'. Cerita pasal dia sedih bila terdengar sebuah lagu yang mengingatkannya kepada bekas kekasihnya. Katanya tolonglah jangan putarkan lagu itu...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home