Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, January 15, 2016

Saya rasa dia mungkin kata saya penipu...

Hari ini saya merasa gusar dan bersalah walaupun saya tidak bersalah. Memang pelik kan bila kita rasa bersalah wal hal kita tidak bersalah pun...

Apa-apa pun saya rasa bersalah.

Saya ada kawan baik yang berstatus duda. Saya tak nak bercerita kenapa dia menjadi duda tetapi nak bercerita dia adalah kawan baik saya.

Sebulan lepas saya bersungguh-sungguh berjanji mahu pergi ke satu majlis keluarganya namun pada saat akhir saya terpaksa membatalkanya kerana tiba-tiba saya ada urusan kerja...yang jatuh pada hari sabtu.

Dan ada banyak kali juga saya telah hampakannya kerana janji saya tak dapat tepati...Saya pekerja swasta...sabtu ahad kadang-kadang kerja juga...

Saya rasa bersalah sebab dia baik dan tidak pernah membanggakan diri sepanjang persahabatan saya dan selalunya sayalah yang membanggakan diri. He he he. Saya juga dapat merasakan dalam persahabatan kami sayalah yang paling banyak mengambil kesempatan ke atasnya. Maksud saya kalau saya perlukan teman, dialah yang saya ajak temani saya.

Alhamdulillah dia duda, jadi senanglah dia ikut saya ka mana saja tanpa memikirkan hal anak-anak bininya.

Namun pada majlis keluarganya saya tidak dapat hadir walhal dia sudah beritahu dalam majlis tersebut kawan baiknya akan hadir...

Maafkan saya...



Image result for feeling guilty




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home