Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, January 18, 2016

Keputusan dalam sebuah rumahtangga...

Saya terkedu dengan pelbagai persoalan, namun saya sudah berjanji dalam diri tidak mahu campurtangan dalam rumahtangga orang. Oleh kerana saya tidak ada rumahtangga tidak bermakna saya bebas campurtangan dalam rumahtangga orang lain. Tekad hati saya.

Saya nak ubah perangai saya...

Namun Azman (nama samaran yang selalu orang guna) kawan baik saya. Dia tidak berpelajaran tetapi handsum. Namun bila tidak berpelajaran dan hidup susah...saya dapati kini saya lebih handsum. Masa sekolah dulu dia paling handsum walaupun saya paling menarik.(nak jugak...)

Isteri dia tegas dan suka memerintah. Saya bukan nak senang kata sahaja terhadap isteri-isteri kawan saya tetapi saya dapati apabila kawan-kawan lelaki saya kawin mereka hanya boleh jadi King seperti dalam permainan catur sahaja. King hanya boleh gerak selangkah sedangkan Queen boleh `berlangkah-langkah', he he he.

Saya teringat lagu P Ramlee "Disuruh duduk-duduk, dijerit-jerit, dibentak-bentak. Suaminya dulu handsum rambut panjang dah jadi botak". Demi allah kawan saya dah jadi botak.

Sekali lagi saya tak boleh komen...saya bimbang tersalah komen. Saya rasa tentu isteri kawan saya itu lebih mengenali kawan saya berbanding saya. Saya cuma berkawan dengan kawan saya itu dari zaman persekolahan hingga kini. Atau saya lebih mengenalinya...?

Bila duduk serumah baru kita tahu perangai sebenar, maka saya rasa saya tidak mengenali kawan saya itu sebagaimana kawan baik saya itu dikenali oleh isterinya.

Keputusan untuk pergi bekerja jauh dari isteri mungkin mengundang bahaya kepada isteri dan rumahtangga. Namun keputusan dari satu rumahtangga itu saya tidak boleh campurtangan...

Semoga sisuami tetap setia dan semoga si isteri tidak meraung akhirnya.

Titik.

Image result for long distance affair


Orang lelaki sentiasa ada kekasih dalam hati walaupun mereka kawin...walaupun mereka botak!







No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home