Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, July 16, 2012

Permintaan pelajar saya dan lalat

Pelajar saya minta saya awalkan kelas sempena ramadhan. Saya terus berleter dan beritahu semasa saya belajar di UM dahulu, saya hanya diberi masa 15 minit untuk berhenti sebentar berbuka dan teruskan semula pembelajaran.

Kelas saya pada isnin bermula pukul 5 hingga 7 petang. Namun setelah difikir logik juga saya awalkan sejam supaya mereka boleh balik pukul 6 dan terus ke pasar ramadhan.

Dan selepas itu saya berleter pulak pasal makanan yang tidak bersih di bazar ramadhan. Saya beritahu pelajar supaya beli makanan yang tertutup. Makanan yang dihinggap lalat bahaya kalau dimakan. Nanti ada kuman dalam perut. 

Kuman yang kekal itu akhirnya merebak.

Jan: Permintaan yang logik dapat saya tunaikan...

3 comments:

Adie Achim said...

Rasanya anda mempertimbangkan permintaan itu dek kerana diri sendiri perlu ke bazaar. tak gitu?

Jankaulu said...

he he he ada juga begitu namun saya jarang sangat ke bazaar... sebab bazar kat sini banyak lalat.he

Nong Andy said...

suka ke bazaar ramadan :D

banyak makanan yg tak boleh nak di rasa masa hari biasa ada masa ramadan. lepas tu setan akan meraja nafsu hehehe...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home