Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, February 7, 2014

Saya taklah hebat mana...pun

Semenjak semalam saya ditahniahi kawan-kawan kerana akhirnya saya berjaya dalam permohonan kenaikan gred gaji. Maka semalam saya rasa gembira sangat ketika memandu. Saya terus pasang lagu Kak Pah yang bertajuk `Tiba-tiba rindu'. 

Selepas membaca email tahniah dari dekan, terus saya meraikannya dengan makanan. Ya lah apa lagi yang dapat saya buat? Saya tiada kekasih.

Dalam bidang kerja saya untuk mendapat kenaikan gred kita kena mohon dan harus memenuhi beberapa syarat. Kalau kita berjaya penuhi syarat barulah kita akan mendapat kenaikan gred, kalau tak 10 tahunlah tak naik gred... Sebenarnya ini kali kedua saya pohon. Kali pertama dulu saya gagal dengan cemerlang dalam permohonan kenaikan gread sebab tidak cukup `raga'. Saya kurang dalam `produce paper' (bukan paper A4, tapi kajian penulisan ilmiah). Dan saya juga tidak cukup keahlian profesional dalam persatuan atau organisasi.

Saya memang tidak banyak membuat kajian dan penulisan, saya hanya gemar menulis blog sebab ianya lebih mudah dan menarik. Saya juga tidak banyak menjadi ahli mana-mana persatuan sebab saya jenis suka bersendirian, lagipun persatuan tersebut terlalu akademik. Saya cuma ada keahlian sebagai ahli Kelab Gila-gila (majalah gila-gila). Itu tidak dikira...

Dan selepas itu saya ada buat beberapa penambahan dalam penulisan ilmiah dan juga menjadi ahli dalam badan-badan profesional (termasuk yang antarabangsa). Hidup kenalah berubah walaupun sedikit sedaya kita. Dan saya permohonan kali ke dua inilah barulah berjaya.

Saya sangat rendah diri sebab kawan-kawan saya hebat belaka. Sebagai pensyarah, saya tidaklah hebat mana. Saya ada beritahu rakan pensyarah saya yang banyak produce paper dan bentang sana-sini. Namun kata beliau: " Man `hebat' tu adalah subjektif...".

jan: Saya terus tersenyum dan pulihkan harga diri...saya pandang dunia yang luas.



5 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah.Tahniah moga terus diberkati

dq said...

Tahniah abg jan...

Nong Andy said...

Dah naik gaji ni... boleh la belanja saya buku barang sebuku dua kan... hehehe


Anonymous said...

Tahniah abg jan, tp naper ada gambar hantu tu? Seram pulak bc blog ni memalam....

aima said...

tahniah abg jan

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home