Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 18, 2014

Akibat malu, akhirnya bertambah malu...

Ketika saya sedang rancak menerangkan kandungan silibus dan bagaimana cara mempelajari ekonomi Malaysia pada semester baru ini, tiba-tiba"
 
"Encik Sukiman, ini kelas saya"
 
Saya berpaling dan melihat seorang pensyarah perempuan sedang berdiri di sebelah saya. Saya tergaman, lalu pensyarah perempuan itu berkata.
 
"Saya rasa ini kelas saya, encik Sukiman dah cek dalam portal?"
 
Saya terus gelabah kadar terkawal, terus saya minta maaf dan buat-buat rasa bersalah... Saya bertanya lagi kepada pelajar ini kelas apa. Pelajar beritahu kelas Mikroekonomi.
 
Saya terus mintak balik course outline Malaysian Economy dari pelajar. Pelajar pun satu, bila sudah salah subjek diam sahaja. He he he.
 
Saya terus minta maaf dan keluar dari dewan kuliah. saya rasa malu sangat. Bukan malu pada para pelajar atau pensyarah perempuan yang muda lagi tak kawin tersebut. Tetapi malu pada diri saya sendiri...
 
Saya malu sebab saya cuai walaupun masih muda, ceritanya begini....
 
Saya tidak dapat buka portal di komputer saya sebab baru diupgradekan. Bila pakai perisian baru, saya tak tahu nak cari kat mana terletaknya portal tersebut, he he he. Nak Tanya orang malu, he he he.
 
 
Jan: Lucu pun ada... Tapi akhirnya saya tanya juga kawan saya bagaimana nak cari portal... saya bertanya tanpa malu-lalu lagi
 
 
 


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home