Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, February 1, 2014

Rina Rahman-Ku Ingin Bahagia, Jan - aku pun...





Semalam saya masih terima sms daripadanya. Saya rasa sudah seminggu dia sms saya pada setiap hari. Dan semalam saya hampir jatuh katil apabila tergelak sorang diri atas tilam kerana antara smsnya dia bertanya saya sudah makan ke belum?
 
Macam penyanyi Malaysia jea..."Apa khabar semua? Dah makan ke belum?". Begitulah sebelum memulakan persembahan pentas...
 
Dan sebenarnya hanya mak saya dan ayah yang bertanya begitu...Saya bukan perasan tetapi saya rasa dia suka kat saya. Dan tentulah dia suka kat saya kerana saya seorang pensyarah yang kebetulan agak berupa. Kalau saya bukan pensyarah dan kehilangan rupa tentu dia tidak mesms saya hampir setiap hari.
 
Sampai satu tahap saya rasa bersalah pula, namun saya rasa tidaklah sesalah mana kerana saya tidak menaruhkan harapan saya pada dia dan saya tidak terniat nak biar dia jatuh hati pada saya. Kalau dia jatuh hati saya tak terkejut.
 
Saya tahu mustahil saya akan jatuh hati sebab sudah tidak ada apa-apa lagi yang boleh jatuh atau dihancurkan...(sila baca dengan perasaan trgis)
 
Tetapi saya layan juga smsnya pada larut-larut malam sebab kekadang saya sunyi, gatal dan mengada...
 
Jan: saya harap pembaca blog saya faham...
 
 
 
 
 
 

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home