Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, March 16, 2011

u wil wen u belif...

Buat pertama kalinya saya balik ke kampung di Besut bermyvi sendirian. Oleh kerana saya seorang penakut dan negative, perjalanan ini merupakan satu pencapaian besar dalam hidup. Sepanjang perjalanan hujan turun, adakalanya lebat sehingga saya tidak nampak jalan. Namun saya percaya saya boleh melaluinya sebab pastilah hujan tersebut tidak selebat hujan di hati saya.
Dunia saya tidak luas, pemikiran saya juga tidak bijak sangat. Namun saya rasa bangga juga dengan rasa ingin mencuban yang ada dalam diri. Saya memandu tanpa henti selama lebih 5 jam. Sepanjang perjalanan tersebut, hanya tuhan tahu apa yang saya fikirkan. Kebanyakannya rasa takut, he he he.
Apabila saya canangkan saya akan berMyvi balik kampong, riaksi kawan-kawan saya berbeza. Kawan-kawan perempuan saya kebanyakan tidak setuju kerana kata mereka saya tidak mahir dan cuaca akan membahayakan saya. Kawan saya Zuraini menasihati saya naik bas sahaja sebab cuaca tidak menentu dan selalu hujan. Saya terharu dia ambil berat mengenai saya. Namun semua kawan lelaki saya menggalakan niat saya, mereka kata “ Bila lagi Man nak cuba?”
Antara azam tahun 2011 saya ialah memandu sendirian ke kampong saya. Perjalanannya melebihi 300KM. Saya tidak pernah memandu sepanjang itu namun saya percaya saya boleh buat sebab saya dah dewasa…walau setakut mana saya hadapi dunia ini...saya kena yakin.
Jan: saya bawak selow sahaja…

1 comment:

Anonymous said...

biar lambat asal selamat...jadi pemandu berhemah bkn berkhemah....hheheh

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home