Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, March 24, 2011

Elizabeth Taylor 1932 - 2011


Dia bukan sahaja pandai berlakon tetapi juga cantik. Mungkin itulah masalahnya... dia seringkali tidak dapat berlakon kerana dia terlalu cantik untuk memegang sesuatu watak. Berbeza dengan di Malaysia kan? he he he.
Masyarakat tidak peduli dia raih 2 Oscar dan anugerah-anugerah lain. Masyarakat tidak peduli dia kahwin 8 kali. Orang suka melihat dia. Cara dia minum, cara dia berjalan dan tersenyum atau susah hati.
Dia bukti seorang perempuan boleh menjadi begitu cantik. Maksud saya kecantikan yang luarbiasa. Tuhan maha kaya.
Daripada pemerhatian saya di kalangan pelakon wanita barat, ramai yang boleh berlakon, ramai yang telah meraih banyak anugerah dalam bidang lakonan, tetapi mereka bukannya bintang. Bukan bintang filem sepertinya. Dia lain...
Kecuali dalam filem, jangan harap kita nak tengok dia pakai jeans atau T'shirt seperti Maya Karim. Dia akan berpakaian cantik 24 jam sehari, memakai barang perhiasan, minyak wangi dan rambut di set hebat walaupun nak ke kedai depan rumah nak beli asam gelugur. Ya dia bintang...
Dia bintang terakhir...
Jan: Semalam dia telah pergi...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home