Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, March 10, 2011

Myvi kena tahan...

Dengan berdebar-debar saya jelaskan bahawa saya bukannya tak bayar rodtek, bukan salah saya. Pihak pos yang salah, lambat pos balik rodtek tersebut. Memang saya naik cuak bila dia suruh saya parking kereta di tepi jalan...


Saya buat roadtek di agensi Muadzam, saya bayar sekali kos runner dia. Memang saya tunggu jelah dia pos balik rodtek tersebut.


Sebelum itu dia beritahu:


" Roadtek awak dah tamat tempoh ni. Kalau awak dah buat yang baru pun awak tetap salah sebab tak pamir roadtek, saya boleh saman awak atas gagal pamir" Katanya dengan serius.


Saya tengok mukanya, memang dia serius. Saya bukan dalam programe Raja Lawak. Saya rasa kalau pada masa tersebut saya dapat lihat muka saya tentu putih (pucat) dan tentu handsum. Tetapi kata kawan saya dia tak suka lelaki putih. Sebenarnya tak payahlah kita lihat warna kulit, kalau kulit putih tapi hati hitam tak guna juga.


Kalau petang jumaat memang saya ke Kuantan. Saya tak sangka kereta saya kena tahan. inilah kali pertama. Saya sedar roadtek saya dah mati...memang salah saya, he he he.


Saya merayu, he he he malu pulak rasa. kalau buat vidio klip memang saya tak akan tunjukan kepada anak cucu. Saya beritahu saya kecemasan, saya kena ke Jengka buat research pasal FELDA. Saya mengaku silap dan saya tak akan buat lagi.


Dia bertanya saya kerja di mana dan akhirnya dia hanya beri nasihat kepada saya. Mukanya pun dah kembali mesra macam saya ni adik ipar dia.
Selepas saya meninggalkan sekatan tersebut, saya terus pandu kereta. Sampai di suatu tepi jalan saya berhentikan kereta tepi jalan. Ambil nafas sebab berdebar. saya sms Adnan beritahu kejadian tersebut...


Jan: Tak sangka betul!

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home