Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, June 20, 2021

Saya beli 10 `face mask' sekaligus

 


Saya alamatkan `face mask' yang saya beli di Shopee kepada alamat anak saudara di kampong. Saya minta dia sedekahkan kepada yang memerlukan.

Saya rasa ini antara sumbangan kecil untuk menolong masyarakat. Tidak mengapa sumbangan itu kecil, asalkan ia ikhlas kerana mahu menolong semata-mata. Dan dalam agama keikhlasan diutamakan.

Kalau boleh saya nak bina hospital atau dermakan 100 katil, mahu mencontohi kerja amal selebriti. Namun saya tidak ada banyak wang.

Namun tidak ada banyak wang tidak juga dapat hindar dari kita dari bersedekah, kan?

Yang penting bersedekah.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home