Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, June 29, 2021

Barangkali saya akan mati dalam kerinduan...




Barangkali saya akan mati dalam kerinduan...ataupun saya mati akibat kerinduan yang sangat-sangat.

Saya rindu dan ingatinya setiap hari, namun saya melawannya supaya kesihatan saya tidak merosot, tidak menganggu... Bila rindu saya akan jadi sayu dan sedih, dan secara fizikalnya saya sakit dada, seolah berasap...

Hanya allah yang tahu, hanya allah yang tahu...

Sesibuk mana pun saya, takala saya mahu tidor pejam mana, saya ingatinya dan dada saya akan berombak-ombak. 

Percintaan saya tidak berjaya, ia hanya berjaya memakan diri saya dari dalam.

Dulu kalau rindu saya mengintai di FBnya, namun selepas itu dua, tiga hari saya akan bersedih dan menangis. Melihat kebahagiaannya di FB menandakan memang tepat dia tinggalkan saya dan buat pilihan terbaik, untuk dirinya.

Kerana apa yang ada pada saya, apa yang saya miliki adalah kasih sayang yang dalam, yang dia tidak dapat melihatnya langsung.

Saya bukan siapa-siapa, hanya jambatan, hanya suatu persinggahan. Masa terus berlalu, tahun berganti tahun...

Kerinduan dan kecewa ini telah merendahkan daya imuniti badan saya, dan ianya akan menjemput banyak penyakit.

Saya memang betul-betul korban percintaan... 

Saya menulis posting ini dengan air mata...


2 comments:

Lilyliza said...

Sabar…, semoga Allah SWT mempertemukan anda dengan pasangan yang akan bersama hingga ke jannah. Aamiin

Jankaulu said...

Terima kasih sahabat...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home