Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, June 8, 2014

Cara membakar sarang tebuan

 

Tanpa saya sedari satu Tebuan Tanah telah membuat sarang di tepi bumbung rumah saya.

 
 
Jiran-jiran saya menolong membakarnya, saya terharu.
 
 
Pada mulanya saya mahu panggil bomba, tetapi jiran saya beritahu dia sudah biasa bakar sarang tebuan
 

Orang kata jika tebuan buat sarang di kediaman kita ia membawa tuah dan menunjukan `lokasi' rumah kita elok. Saya tidak percaya itu semua.
 
Saya harus menghapuskan sarang ini kerana ia mengancam budak-budak, ia itu anak jiran-jiran saya. Sengatan tebuah boleh membawa maut.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home