Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, June 19, 2013

Apa yang tak kena nya dengan badan saya?

 " Apa yang tak kena nya dengan badan saya?

Kalau kita fikir betul-betul senaman adalah untuk kecergasan dan menghindari daripada penyakit. Memiliki badan yang terbentuk cantik secara semulajadi (mungkin faktor genetik) tidak semestinya sihat. Ia harus dijaga dengan sempurna kerana ia anugerah.

Jadi tidak benarlah kalau badan sudah elok maka tidak perlu bersenam. Seharusnya kita mempertingkatkan bentuk mana-mana badan yang kita rasa boleh dimajukan. Tidak salah selalu mencuba walaupun hasilnya taklah besar mana, sekurangnya kita rasa cergas.

Biasanya bila kita sudah sakit terlantar, kita fikir kononnya ini cubaan daripada tuhan sedangkan kitalah yang aniaya diri sendiri setiap hari dengan makan apa sahaja dan malas bersenam. Kita tidak mahu jaga kesihatan, kita tidak mahu dalami konsep bila kita sakit keluarga susah.

Orang kita selalu kaitkan banyak perkara dengan tuhan kan? Untuk menyelamatkan kebodohan diri mereka, he he he.

Jan: Sesedap cakap jea kan? He he he




1 comment:

Nong Andy said...

Memandangkan berat saya makin naik... terasa juga la cili

Hehehe....

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home