Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, January 10, 2011

Irama dari sekeping hati...



Di barat album artis yang popular dan mendapat sambutan ramai sering diedarkan semula. Album-album lama ini sangat bererti bagi peminat-peminat mereka. Saya pernah terfikir alangkah bagusnya kalau album lama Datuk Sharifah Aini diedarkan semula dalam bentuk CD terutama album pada tahun 1980an. Maksud saya dicetak semula dalam bentuk Cd tanpa diubah apa-apa pun.
Setelah sepuluh tahun berfikiran begitu akhirnya saya sangat gembira... Baru-baru ini Warner Music telah mengedarkan semula album Sharifah Aini yang bertajuk IRAMA DARI SEKEPING HATI ke dalam bentuk CD. Album tersebut diterbit oleh S Atan pada tahun 1983.
Saya sudah pergi ke Kuantan mencarinya namun tidak ada CD ini. Saya dah pesan pada penjual kaset tersebut supaya mengodernya. Saya sudah beri no hp saya. sampai hari ni dia tak kol saya lagi.
Bagi saya album ini tambah istimewa kerana Datuk Sharifah Aini sendiri mencipta sebuah lagu yang bertajuk 'Ku Tak Ingin (Bercinta Lagi)', liriknya juga ditulis oleh beliau.
Jan: Seronok dapat lihat Kak pah nyanyi Hapuslah Airmatamu di AJL25 semalam.

P/S: Album ini telah saya bila terima call dari pekedai.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home