Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 8, 2010

Penasihat perniagaan?

" Saya rasa elok taukeh perbanyakan perabut warna putih, sekarang tereng (trend), ramai suka" Saya beritahu pembantu taukeh cina tersebut. Hujung minggu lalu saya ke kedai perabut nak beli rak buku yang simple tapi MESTI putih.


" Ada oder... tapi sampai macam ni jea, warna kayu, hitam dan coklat".


"Tolak lah oder, suruh mereka cari juga. cari biar dapat. ramai yang suka perabut putih. Kalu awak nak untung lea... Sapa nak beli kalau tak warna putih" Saya pulak bagai penasihat pernigaan, he he he.


Saya berlegar sekitar kedai. Cuma ada satu saja rak yang saya boleh letak buku, harganya RM499. Yang lain warna koko dan hitam...tapi yang ni putih dan ringkas, saya suka.


" Ni simple sangat, tapi saya tak naklah berukiran sarat, saya nak bawa beberapa buah buku daripada Muadzam, nak letak rumah baru saya di Indra sempurna" Saya beritahu pembantu taukeh tadi walaupun dia tak tanya, walaupun dia tak kisah dan dia tak peduli pun, he he he.


Dan sebenarnya bukan rumah baru sebab dah dua tahun dah usia rumah tersebut...



Akhirnya tersadai juga...he he he

Jan: putih nampak bersih...

1 comment:

najib said...

iman beli laptop kew?nk beli broadband bile?

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home