Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 23, 2009

Madie dan Ira

Pakaian kebangsaan di sana (Rasmi)...



Pakaian kebangsaan Malaysia



Berjumpa kawan lama…

Saya rasa bertuah kerana berkesempatan jumpa Madi dan Ira, kawan lama saya yang sama-sama bekerja di Kolej Shahputra Pekan dulu. Sebenarnya Adnanlah yang sms saya memberitahu mereka berada di R&R. Saya apa lagi terus pakai seluar panjang bergegas ke kereta.

Tiba di sana saya terus mencari mereka. Tidak payah mana kerana dari jauh saya sudah nampak Adnan. Sebenarnya R&R ni sudah seolah tempat rasmi saya untuk berjumpa kawan-kawan yang kebetulan lalu di Muadzam…

Bila jumpa kawan lama, apalagi terus bercerita kenangan lama sambil menanya atau selang selit khabar terbaru masing-masing. Saya rasa saya telah menggunakan sepenuh masa dengan efisen bercakap tidak henti-henti. Rasa bersalah pulak pada Adnan sebab saya yang asyik berborak, he he he.Tapi memang payah saya nak jumpa mereka kerana kami berlainan benua.

Dalam kami borak-borak tu timbul juga pasal blog, he he he. Memang bloglah sedikit sebanyak (mungkin lebih banyak) menghantar khabar antara kami. Kalau sakit deman pun boleh tulis dalam blogkan, apatah lagi sakit hati, he he he, pulak dah…

Madi masih perkasa macam dulu cuma rambutnya panjang sedikit ala rocker… dan senyuman Ira masih sebijik macam dulu. Yang paling penting mereka mesra macam dulu. Mereka kata kalau ke sana hubungilah mereka. Bestkan kalau kita pergi tempat orang jumpa kawan kita juga kan… Entahlah…tapi pada masa sekarang agak mustahil saya nak terbang ke sana. Kalulah saya duduk lama di negeri orang putih tentu saya agak berlagak. Rambut dah tentu blonde dan mata biru… hidung pulak untuk sembunyikan peseknya saya letak plaster ala Micheal…

Kalau saya panjang umur dan ada duit banyak nanti, nak juga pergi ke luar negara 2,3 hari. Lebih pada tu tak mampu…he he he.

Namun perbualan kami tak lama sangat, sedang-sedang je sebab Adnan pun nak balik Kuantan, Madi dan Ira juga perlu meneruskan perjalanan…

Dalam perjalanan pulang ke rumah saya terbayang betapa sibuk dan `hot'nya Madi dengan fail-fail MLVKnya dulu…he he he.

…tiada bernama sebuah kehidupan jika tiada kenangan…

JAN: Engkau jadi kenangan…terlalu lama engkau pergi…

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home