Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, November 25, 2019

Sesuatu tentang Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak

Hasil carian imej untuk datuk seri najib dan rakyat tanjung pia


Dalam dunia politik, kadang-kala personaliti diri seseorang adalah senjata terbaik. Personaliti diri atau keperibadian dapat mengumpul pengaruh, menambah pengaruh dan memperkuatkan pengaruh yang sedia ada.

Dalam hentaman tuduhan-tuduhan yang menerpa, DSN masih lagi boleh kelihatan tenang dan meneruskan khidmat kepada masyarakat. Secara teorinya tidak banyak yang boleh beliau lakukan untuk rakyat kerana keputusan ekonomi dan politik sudah tidak ditangan beliau. Tetapi DSN kelihatan tetap melakukan apa yang mampu.

Semakin hari, sokongan semakin kuat. Tanpa meloncat atau berbaring (atau tidur) di jalanraya. Tanpa mencaci dan mengutuk di pentas ceramah, DSN tetap berpengaruh dan semakin berpengaruh.

Saya selalu melihat lawatan-lawatan yang beliau lakukan. Saya melihat di FBnya. Ramai yang gembira berjumpa DSN. Seolah DSN ada aura yang magik. Yang tiada pada kebanyakan pemimpin lain. 

Ada pemimpin yang kita tengok muka dia pun dah kusut masai, keruh di muara...He he he.

Dan saya dapati respon warganegara adalah terbahagi kepada dua.

Ramai yang memuji kerana beliau tetap berkhidmat, dan ada yang mengatakan `bila jatuh baru nak jumpa rakyat!'.

Kita boleh berfikir positif atau negatif tetapi DSN tetap begitu juga...tetap semakin berpengaruh...




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home